Contacten met de media


11->14 februari 1997.

Het Rotterdams Dagblad plaatst na een diepgaand telefonisch interview het artikel Barendrecht loopt niet warm voor behoud van oude spelling.


26 december.

Het Belgische weekblad Clickx meldt de actiepagina in het flatteuze artikel slechte spelling.


18/19 december.

Op de omroeppagina's reactie op Groot Dictee geplaatst, verwijzend naar de actiepagina.
Planet Internet reageert onmiddellijk: een link vanaf www.wxs.nl rechtstreeks naar de actiepagina.
Goeie jongens daar!


12/13 december.

Artikel verzonden aan groot landelijk dagblad voor plaatsing op opinie-pagina.


11 december

Bericht geplaatst in Telegraaf-I opinieplatform.


4 december

Radio Rijnmond zag de Pamfletten liggen in de Barendrechtse openbare bibliotheek.
Een interview ten huize van Herman Elderson volgde, dat tussen vijf en zes uur 's middags op 93.4 FM werd uitgezonden.
De uitzending daarop was geheel aan de actie gewijd; luisteraars konden bellen, Herman was als gast in de studio aanwezig om toelichting te geven.
Na de uitzending stuurde Radio Rijmond een bedankje.
Opvallend detail: De E-mail met het persbericht was niet bekend bij de betreffende journalist.


3 december

De actiepagina is aanwezig! Het werd gemeld aan:

         Daily Planet

Daags na de melding verscheen een bericht in de Daily Planet. Hulde!


26 november tot 29 november.

Direct na de start van de actie is een persbericht verzonden aan :

         NRC Handelsblad

         Algemeen Dagblad

         De Telegraaf

         De Volkskrant

         NOS journaal

         NOS Jeugdjournaal

         NOS Radio 1 journaal

         NOVA

         SBS 6

         Radio Rijnmond

         Geassocieerde Pers Diensten

         Leidse Universiteit

         R.O.O.S.

         Daily Planet

         De Stem online

         IDG

         De Schakel (Barendrecht)

         Het Zuiden (Barendrecht)

         De Waalpost (Barendrecht)

         De Reeshof (Tilburg)

         TROS

         Genootschap Onze Taal

         ANP : Tel ?

         Reuter: Fax: 020-5045040

         Nieuwspoort: Fax 070-3642380

         Radio Nieuws Centrale: Fax 035 - 6724494

De GPD-mail mislukte. (7 december bemerkte ik de fout: redactie ipv redaktie..), die naar het radio 1-journaal ook. Jammer dus.
Van de overige adressen heeft alleen de Daily Planet gereageerd, met de mededeling dat er echt een WWW-pagina moest zijn voor plaatsing.